Найменування професії Домінуючий спосіб мислення Область базових знань № 1 і їхній рівень Область базових знань № 2 і їхній рівень Професійна область Міжособистісна взаємодія Домінуючий інтерес Додатковий інтерес Умови роботи
стюардеса/стюард додаток - діагностика сервісне обслуговування, загальне представлення про пристрій літака і його устаткуванні, рівень 3, високий (теоретичний) аварійно-рятувальні процедури і техніка, перша медична допомога, іноземна мова, психологія спілкування, рівень 2, середній (практичне використання знань) транспорт часто по типу "навпроти" соціальний підприємницький у приміщенні, мобільний
огляд повітряного судна на предмет відсутності сторонніх предметів, у випадку виявлення, повідомлення про це супервізора;
контроль санітарного стану літака;
перевірка комплектності бортового устаткування і його справності;
перевірка комплектності аварійно-рятувальних засобів і їхньої справності;
перевірка роботи внутрішнього зв'язку;
прийом і розміщення бортового майна (серветки, подушки, ковдри і т.д.);
прийом і розміщення буфетно-кухонного інвентарю;
зустріч і розміщення пасажирів;
контроль за пасажирами при посадці;
обслуговування пасажирів на землі до злету літака (роздача газет, журналів, напоїв - у залежності від класу);
обслуговування пасажирів у польоті;
інформаційна робота (повідомлення про температуру повітря за бортом, про висоту польоту, про пересічну місцевість і т.д.);
робота з маршрутною картою (показ маршруту на екранах комп'ютерів у салонах);
роздача напоїв, їжі;
обслуговування хворих пасажирів (надання питва, допомога в прийнятті лік, психологічна підтримка і т.д.);
обслуговування дітей (надання їжі, питва, іграшок, допомога в самообслуговуванні і т.д.);
організація роботи в нічному польоті (вимикання освітлення);
контроль за температурою повітря, тиском, вологістю в салоні;
торгівля;
надання індивідуальних послуг;
надання першої медичної допомоги в разі потреби;
психологічна підтримка пасажирів;
підтримка чистоти в салоні;
проведення розважальних програм (показ фільмів);
контроль за курцми і сплячими пасажирами;
контроль за поводженням пасажирів під час польоту (заборона стояти в салоні і т.д.);
роздача і допомога в заповненні митних декларацій і митних карток;
контроль за самопочуттям пасажирів під час і після посадки;
контроль за висаджуванням пасажирів після повної зупинки літака;
огляд салону на предмет відсутності сторонніх предметів після виходу пасажирів. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності:
гарне здоров'я;
презентабельна зовнішність;
великий обсяг, переключення і розподіл уваги;
гарні мнемонічні здатності;
швидкість реакції. Особистісні якості, інтереси і схильності:
комунікабельність;
уважність;
акуратність;
здатність приймати самостійні рішення в критичних ситуаціях;
відповідальність;
терпимість;
емоційна стійкість. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
явні фізичні недоліки;
емоційна неврівноваженість;
безвідповідальність;
відсутність комунікативних схильностей;
неакуратність;
неохайність. Області застосування професійних знань:
авіакомпанії. Історія професії
Поява професії "стюардеса/стюард" пов'язано з виникненням цивільної авіації. Повітряний транспорт виник у Європі й в Америці після Першої світової війни. Однак це не було пов'язано з масовим перевозом пасажирів, тому професія стюарда в ті часи ще не існувала. Перший успішний політ літака американських механіків - братів Райт - відбувся в 1903 році В Європі слідом за цим починають будувати літаки. Великою галуззю авіаційна промисловість стала в роки Другої світової війни. У Росії перші авіаційні заводи були побудовані в 1910-1912 роках. У 1909-1945 роках з'явилися конструкції літаків Я. М. Гаккеля, Д. П. Григоровича, И. И. Сікорского. З початку 1950-х років реактивні літаки стали використовуватися й у цивільній авіації, наприклад, ТУ-104. Саме з цього часу професія стюардеси/стюарда починає здобувати широке поширення. З ускладненням літаків, появою регулярних міжнародних рейсів починають пред'являтися усе більш високі вимоги до даних фахівців (загальне уявлення про пристрій літака, іноземні мови й ін.). На сьогоднішній день ця професія не тільки дуже складна, але і небезпечна. Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (соціальний і підприємницький):