Найменування професії Домінуючий спосіб мислення Область базових знань № 1 і їхній рівень Область базових знань № 2 і їхній рівень Професійна область Міжособистісна взаємодія Домінуючий інтерес Додатковий інтерес Умови роботи
музикант виробництво - спритність теорія й історія культури, рівень 3, високий (теоретичний) музика, рівень 2, середній (практичне використання знань) музика часто по типу "поруч" артистичний соціальний у приміщенні, сидячий
Домінуючі види діяльності:
вираження образа, змісту емоційної глибини добутку за допомогою музичних інструментів;
виконання добутків на музичних інструментах з використанням різних технік гри;
розуміння ідеї музичного добутку, згідно з іншими виконавцями, уміння вести свою партію;
виступ як соліста-виконавця;
робота в оркестрі, чітке слідування вказівкам диригента;
керівництво, диригування іншими виконавцями чи цілим оркестром;
акомпанування виконавцю чи колективу;
участь у постановці і проведенні концертної програми. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності:
музичні здібності (гарний музичний слух, музична пам'ять, почуття ритму);
добре розвита моторна пам'ять (пам'ять на рухи);
креативність, творчість;
швидкість реакції;
розвиток дрібної моторики рук (гнучкість, чіткість рухів кистей рук і пальців);
здатність до імпровізації;
артистичні здібності. Особистісні якості, інтереси і схильності:
терплячість;
наполегливість;
цілеспрямованість;
оригінальність;
інтуїтивність;
емоційність. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
відсутність розвитого музичного слуху;
творча ригідність (нездатність творчо мислити);
слабка воля. Області застосування професійних знань:
вокально-інструментальні, джазові ансамблі;
симфонічні, духові оперні і камерні оркестри;
робота в театрах, палацах культури;
освітні установи (школи, дитячі сади, спеціалізовані коледжі, училища, вузи, консерваторії);
соціальні організації (дитячі будинки, притулки, будинки старих, інвалідів, дитячі центри творчості і дозвілля);
телебачення, радіо;
загси. Історія професії
Перші музичні інструменти з'явилися ще в далекій стародавності. Досить згадати первісні племена, що використовували ударні інструменти в повсякденному житті, під час виконання ритуалів і обрядів.
Поступово для додання більшої емоційної глибини і насиченості мелодіям і наспівам стали з'являтися музичні інструменти (духові, струнні і т.д.). Згадаємо давньоруських баянів, що супроводжують своє оповідання грою на гуслях.
Історія створення і розвитку музичних інструментів і виконавської майстерності пройшла через багато століть і стала однієї з найважливіших складових мистецтва народів. Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (артистичний і соціальний):