Найменування професії Домінуючий спосіб мислення Область базових знань № 1 і їхній рівень Область базових знань № 2 і їхній рівень Професійна область Міжособистісна взаємодія Домінуючий інтерес Додатковий інтерес Умови роботи
менеджер ресторану адаптація - координація економічні і правові основи підприємництва, ресторанний бізнес, рівень 3, високий (теоретичний) ресторанний менеджмент, ресторанний маркетинг, організація виробничого процесу ресторанного бізнесу, бухгалтерський облік, рівень 2, середній (практичне використання знань) адміністрування (керування) часто по типу "навпроти" підприємницький соціальний у приміщенні, мобільний
Домінуючі види діяльності:
контроль над процесом обслуговування;
контроль за технологічною і технічною підготовкою виробництва до обслуговування;
прийом замовлень на проведення банкетів, фуршетів, прийомів, презентацій;
складання графіків обслуговування банкетів, фуршетів, прийомів, презентацій;
складання графіків роботи співробітників;
складання графіків і звітів по завершенні обслуговування;
організація і проведення прийомів, презентацій, банкетів, фуршетів;
контроль за технічним постачанням;
складання графіків споживчого попиту;
організація рекламної діяльності ресторану;
проведення тренінгів для персоналу з питань обслуговування й етики ділового спілкування;
вирішення конфліктних ситуацій (серед обслуговуючого персоналу, між обслуговуючим персоналом і клієнтами);
керівництво (доведення інструкцій і повноважень), організація й оцінка роботи підлеглих (метрдотеля, шеф-кухаря, кухарів, офіціантів);
участь у процесі прийому, підбора і допомога в кваліфікаційному росту працівників. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності:
організаторські здібності;
розвиті комунікативні здібності;
тайм (від англ. time - час) - менеджмент (уміння правильно й ефективно розподіляти час);
здатність впливати на навколишніх;
аналітичні здібності (уміння аналізувати й угадувати ситуацію);
стратегічне мислення;
високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;
гарна пам'ять. Особистісні якості, інтереси і схильності:
акуратність;
охайність;
пунктуальність;
терплячість;
увічливість;
люб'язність;
уважність;
працьовитість;
кмітливість;
спритність;
незалежність, самостійність у прийнятті рішень;
відповідальність;
впевненість у собі;
урівноваженість;
самоконтроль;
доброзичливість;
енергійність;
самоорганізація. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
відсутність організаторських здібностей;
безініціативність;
непевність у собі;
відсталість мислення;
емоційна неврівноваженість;
агресивність;
безвідповідальність;
неохайність;
нездатність приймати рішення. Області застосування професійних знань:
бари;
ресторани;
кафе;
закусочні;
готелі;
спортивні і розважальні клуби;
нічні клуби;
готелю. Історія професії
Назва професії "менеджер" відбулося від англійського вислову to manage, що в перекладі означає "керувати", "справлятися".
У Західній Європі й Америці дана професія з'явилася в середині XX століття. Однак різноманітні теорії керування особливо бурхливо стали розвиватися ще на початку XX століття. Це було пов'язано з новим стрибком у розвитку техніки наприкінці ХІХ -початку XX століть, ростом міст і збільшенням числа заводів, підприємств і фабрик з великою кількістю працівників. Знадобилися люди, здатні керувати такою кількістю трудящих. Паралельно виникли проблеми підвищення мотивації праці, продуктивності й ін., що також було "турботою" менеджерів.
У Росії професія менеджера, з'явившись усього кілька років назад, стала дуже популярною на сьогоднішній день. Це повною мірою стосується і ресторанного бізнесу. Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (підприємницький і соціальний):