Найменування професії Домінуючий спосіб мислення Область базових знань № 1 і їхній рівень Область базових знань № 2 і їхній рівень Професійна область Міжособистісна взаємодія Домінуючий інтерес Додатковий інтерес Умови
медична сестра додаток - процедура природничі науки (біологія, фізика, хімія), рівень 3, високий (теоретичний) медицина, рівень 2, середній (практичне використання знань) охорона здоров'я, медицина часте, по типі "разом" соціальний дослідницький у приміщенні, мобільний
Домінуючі види діяльності:
догляд за хворими;
спостереження за станом хворого;
виконання лікувальних процедур, призначених лікарем;
оформлення і виписка хворих;
контроль за харчуванням і санітарним станом хворих;
надання допомоги лікарю на прийомі;
контроль за санітарно-гігієнічним станом у відділенні і палаті;
контроль, облік і збереження медикаментів;
надання кваліфікованої допомоги по догляду за немовлятами;
надання своєчасної медичної допомоги в екстрених ситуаціях;
надання посильної психологічної допомоги і підтримки хворим;
здійснення реабілітаційно-профілактичних заходів;
проведення санітарно-просвітньої роботи серед населення;
здійснення пропаганди, спрямованої на боротьбу з наркотиками, алкоголізмом, палінням;
оформлення медичної документації. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності:
розвиті переключення, концентрація і розподіл уваги (здатність швидко переключати увагу з одного виду діяльності, предмета на інші, уміння зосереджуватися на одному об'єкті чи виді діяльності, відволікаючись від інших, і здатність утримувати в центрі уваги одночасно кілька предметів чи паралельно виконувати кілька видів діяльності);
високий рівень розвитку аналітичного мислення;
тонка зорова, слухова і тактильна чутливість;
здатність швидко реагувати на ситуацію;
здатність працювати в напружених умовах (робота в нічний час, воєнно-польові умови роботи і т.д.);
здатність до самоконтролю;
здатність переносити великі фізичні навантаження;
ручна спритність при проведенні різних лікувальних процедур. Особистісні якості, інтереси і схильності:
терплячість і витриманість;
доброзичливість і привітність;
відповідальність;
акуратність;
тактовність;
чуйність;
уважність;
сумлінність. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
бридливість;
безвідповідальність;
неуважність;
егоїстичність;
жорстокість;
емоційна неврівноваженість;
нетерпимість;
неуважність. Області застосування професійних знань:
медичні установи (лікарні, санаторії, оздоровчі табори і поліклініки, пологові будинки і диспансери, реабілітаційні центри, травматологічні пункти, жіночі консультації і медсанчастини, оздоровчі пункти, амбулаторії і фельдшерсько-акушерські пункти);
соціальні організації (дитячі будинки, притулки, колонії, будинки старих і інвалідів, будинки дитини);
робота в правоохоронних органах (дитячі приймачі-розподільники);
освітні установи (школи, дитячі сади і дошкільні установи, інститути, коледжі, технікуми, училища);
робота в МНС, службах порятунку;
робота на підприємствах;
науково-дослідні інститути;
військові організації. Історія професії
Уперше жіноча праця для догляду за хворими в госпіталях і лазаретах була використана ще при Петрові I. За його указом жінки служили доглядальницями.
Зародження сестринської справи починається з початку XIX століття, коли з'являється служба "жалісливих вдів". Жінки запрошувалися в лікарні для того, щоб здійснювати елементарний догляд
за хворими, а також здійснювати деякі медичні маніпуляції. "Жалісливі вдови" були свого роду попередниками медичних сестер.
І на сьогоднішній день медична сестра - це "ноги безногого", "очі осліплого", опора дитині, джерело знань і впевненості для молодої матері, вуста тих, "хто занадто ослаб і занурений у себе, щоб говорити". Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (соціальний і дослідницький):