Найменування професії Домінуючий спосіб мислення Область базових знань № 1 і їхній рівень Область базових знань № 2 і їхній рівень Професійна область Міжособистісна взаємодія Домінуючий інтерес Додатковий інтерес Умови роботи
математик адаптація - координація математика, статистика рівень 3, високий (теоретичний) математика, статистика рівень 2, середній (практичне використання знань) математика рідке дослідницький конвенціональний у приміщенні, сидячий
дослідження теоретичних об'єктів самої математики і розробка методів рішення задач із застосуванням обчислювальних методів і обчислювально-технічних засобів;
рішення теоретичних проблем математики, тобто побудова математичних моделей (кількісних характеристик реальних речей) для вивчення життєвих процесів;
вивчення властивостей математичних моделей і добуток операцій з ними;
переклад даних математичного дослідження з мови чисел на мову слів і понять;
розробка системи математичного забезпечення рішення науково-технічних і виробничих задач;
вивчення інформації про розв'язувану задачу і її наступний аналіз;
складання алгоритму рішення задачі (математичний опис задачі, приведення її до математичної форми, вибір найбільш раціональних методів рішення задачі);
розробка математичної моделі задачі;
аналіз, координація і визначення можливостей використання вже існуючих алгоритмів рішення задач;
розробка нових і удосконалювання наявних методів математичного забезпечення рішення задач;
наукові проектні роботи з розширення областей застосування математичного знання й обчислювальної техніки. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності:
математичні здібності;
аналітичні здібності;
логічне мислення;
високий рівень розвитку концентрації і стійкості уваги (здатність зосереджуватися і тривалий час зберігати увагу на визначеному об'єкті чи виді діяльності);
гарний розвиток короткочасної пам'яті;
пам'ять на числа і символи;
просторова уява. Особистісні якості, інтереси і схильності:
ерудованість;
схильність до аналізу;
допитливість;
методичність;
схильність до деталізації інформації;
схильність до науково-дослідної роботи;
терплячість;
"педантизм" у роботі з цифрами. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
гуманітарний склад розуму;
невміння аналізувати інформацію;
неуважність;
непослідовність у діях;
мрійність. Області застосування професійних знань:
лабораторії;
оборонна промисловість;
галузеві, спеціалізовані науково-практичні організації (НДІ, науково-виробничі центри різних напрямків);
робота в обчислювальних центрах;
учбово-освітні заклади (школи, коледжі, технікуми, вузи). Історія професії
Математика народилася з практичних нестатків людини, з необхідності рахувати предмети, вимірювати величини. Розгляд математичних задач, що розв'язувалися в Древньому Єгипті і Вавилоні, показує, що ще в далекій давнині виникли деякі прийоми обчислень. Розробкою методів рішення алгебраїчних рівнянь займалися ще вчені Древнього Китаю, арабські і середньоазіатські вчені, серед яких був і Червон-каші. Першим європейським математиком, що вирішував числові рівняння, був Вієт.
Потреба виміру відстанеі і площини привела до створення на Русі рукописів геометричного змісту практичного характеру. Перші зведення про такі рукописи відносяться до XVI століття. В Ермітажу зберігається камінь з написом про те, що була обмірювана відстань між містами Таманню і Керчю по льоду через Керченську протоку.
Поступово під впливом вчених визначалися нові математичні галузі. Зародженню алгебри ми зобов'язані французькому математику Е. Галуа. Серед вчених нашого часу виділяються і російські вчені Н. Г. Чеботарьов, О. Ю. Шмідт і інші.
Праця математиків має в наші дні всебічне прикладне значення. Процес упровадження математичних методів дослідження відбувається практично у всіх науках, у техніці, у тому числі в області суспільних наук. Цей процес одержав назву математизації наукового знання. Він прискорився, коли з'явилися обчислювальні машини, і зараз без математики не обходиться жодна сучасна людина. Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (дослідницький і конвенціональний):