Найменування професії Домінуючий спосіб мислення Область базових знань № 1 і їхній рівень Область базових знань №2 і їхній рівень Професійна область Міжособистісна взаємодія Домінуючий інтерес Додатковий інтерес Умови роботи
інженер адаптація - координація наука і техніка, рівень 3, високий (теоретичний) креслення, рівень 2, (практичне використання знань) техніка часто по типу "поруч" реалістичний дослідницький у приміщенні, мобільний
Домінуючі види діяльності:
розробка робочих планів і програм проведення окремих етапів технічних робіт;
збір, обробка, аналіз і систематизація інформації з визначеної теми;
проведення досвідів і вимірів, аналіз і узагальнення результатів;
складання технічних звітів по отриманих зведеннях;
проектування електричних, монтажних і інших схем різного призначення, розрахунок необхідних параметрів і величин;
проектування засобів іспиту і контролю, лабораторних макетів, оснащення і контроль за їхнім виготовленням;
складання опису пристрою і принципів дії проектованих виробів і об'єктів;
настроювання і регулювання складної і точної апаратури, контроль за її станом і використанням;
участь у стендових і промислових іспитах досвідчених зразків проектованих виробів, установці і налагодженню устаткування при проведенні досліджень і експериментів;
участь у впровадженні розроблених технічних проектів і рішень у виробництво;
підготовка вихідних даних для складання планів, кошторисів, заявок на матеріали, устаткування і т.п.;
оформлення закінчених науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт.
Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності (професійно-важливі якості): Здібності:
технічні здібності;
математичні здібності;
здатність сприймати велику кількість інформації;
здатність зіставляти й аналізувати безліч розрізнених фактів;
гнучкість мислення (здатність змінювати плани, способи рішення задач під впливом змін ситуації);
наочно-образне мислення;
високий рівень концентрації, розподілу і стійкості уваги (здатність протягом тривалого часу займатися визначеним видом діяльності, приділяти увагу декільком об'єктам одночасно);
гарна пам'ять (довгострокова, короткочасна);
просторова уява;
здатність приймати і впроваджувати нове на практиці;
гарний окомір. Особистісні якості, інтереси і схильності:
методичність, раціональність;
допитливість;
самостійність;
скрупульозність у роботі;
акуратність;
наполегливість;
спостережливість;
винахідливість;
терплячість;
посидючість. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
відсутність математичних здібностей;
неуважність;
безініціативність;
відсутність аналітичних здібностей;
безвідповідальність;
відсутність технічних здібностей;
нездатність тривалий час займатися одноманітним видом діяльності. Області застосування професійних знань:
Інженери працюють на підприємствах будь-якого профілю:
у сфері промисловості;
у сфері сільського господарства;
у сфері будівництва;
видобувної промисловості;
науково-дослідні інститути;
Навчальні заклади (технікуми, коледжі, технічні вузи). Історія професії
Перші свідчення інженерної думки існували ще в Древньому Єгипті (досить згадати дуже доре зроблену для того часу єгипетську водопровідну систему).
Епоха Відродження залишила нам як доказ розвитку інженерної науки щоденники і записи Леонардо да Вінчі з описом і кресленнями багатьох технічних пристроїв.
У XVII столітті Петро I запрошував іноземних гірських і будівельних інженерів для розвитку і процвітання промисловості держави Російської.
В даний час якщо ми звернемося до тлумачного словника, то побачимо, що під словом "інженер" розуміється людина з вищою технічною освітою. Сьогодні фахівці інженерної справи працюють практично у всіх галузях промисловості і сільського господарства. Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (реалістичний і дослідницький):