Logo
   
Про нас
  • Головна сторінка
  • Гостьова книга
  • Новини
  • Структура Порталу
  • Працевлаштування
    Пошук роботи
  • Вакансії
  • Розмістити резюме
  • Пошук роботи
  • Наша база
  •  
    Пошук персонала
  • Резюме
  • Розмістити вакансію
  •  
    Законодавство
  • Законодавчі акти
  • Поставити запитання
  • Форум
  •  
    Профдіагностика
  • Професійне тестування
  • Блок тестів
  • Словник професій
  • Професіограми
  • Рейтинг професій
  • Чат
  •  
    Інформація
  • Всеукраїнські конференції
  • Довідник навчальних закладів України
  • Каталог кадрових агенств
  • Центри зайнятості України
  • Інформація для батьків
  • Методичні рекомендації
  • Реєстр освітніх ресурсів
  • Корисні посилання










  • ©2000-2006
    Осадчий В.В., Сисоєва С.О.


    Реклама

    "Дефектолог"

    Найменування професії
    Домінуючий спосіб мислення
    Область базових знань № 1 і їхній рівень
    Область базових знань № 2 , і їхній рівень
    Професійна область
    Міжособистісна взаємодія
    Домінуючий інтерес
    Додатковий інтерес
    Умови роботи
    дефектолог
    адаптація - аналіз
    медицина, рівень 3, високий (теоретичний)

    педагогіка і психологія, рівень 2, середній (практичне використання знань)
    педагогіка
    часто по типу "поруч"
    соціальний
    дослідницький
    у приміщенні, сидячий

    Домінуючі види діяльності:
  • виховання і навчання дітей, що мають фізичні і розумові недоліки: олігофренопедагогіка - виховання і навчання розумово відсталих дітей, сурдопедагогіка - робота з глухими і поганочуючими дітьми, тифлопедагогіка - робота зі сліпими і поганочуючими дітьми, логопедія - постановка правильного й усного мовлення, його недоліків.
  • робота з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку по попередженню і корекції окремих порушень;
  • добір дітей у спеціальні групи з урахуванням їх відхилень;
  • діагностика і наступна корекція наявних порушень у дітей;
  • складання програм діяльності спеціалізованих навчально-виховних установ;
  • організація діяльності навчально-виховних установ для дітей з фізичними і розумовими недоліками;
  • адаптація (підготовка) аномальних дітей до життя в суспільстві;
  • розробка різних програм адаптації дітей з відхиленнями;
  • підготовка дітей, що мають які-небудь порушення, до трудової діяльності.
    Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності:
    Здібності:
  • уміння грамотно виражати свої думки (вербальні здібності);
  • навички спілкування і взаємодії з людьми;
  • ораторські здібності;
  • гарний слух (здатність уловлювати дрібні зміни й особливості вимови різних звуків);
  • гарне володіння артикуляцією (здатність правильно показати мімікою способи й особливості вимови слів і звуків);
  • гарний розвиток короткочасної і довгострокової пам'яті;
  • високий рівень концентрації і переключення уваги (здатність протягом тривалого часу зосереджуватися на одному предметі при одночасному відключенні від інших і здатність швидко переходити з одного виду діяльності на інші);
  • логічне мислення;
  • високий рівень розвитку творчого мислення.
    Особистісні якості, інтереси і схильності:
  • уміння слухати і розуміти інших людей;
  • тактовність;
  • доброзичливість, етичність;
  • безкорисність;
  • чуйність;
  • терпимість до недоліків людей;
  • уважність;
  • чуйність;
  • креативність (творчий початок).
    Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
  • дефекти мови, слуху у фахівця даної професії;
  • нетовариськість;
  • відсутність схильності до роботи з дітьми;
  • емоційна неврівноваженість;
  • агресивність;
  • ригідність мислення (нездатність коректувати програму діяльності відповідно до вимог ситуації).
    Області застосування професійних знань:
  • поліклініки;
  • дитячі навчально-виховні установи (дитячі сади і школи, інтернати);
  • спеціалізовані дитячі сади для дітей з недоліками розвитку;
  • спеціальні школи для дітей з різними порушеннями;
  • приватна практика.
    Історія професії
    Поняття "дефект" відбулося від латинського слова defectus, що означає ваду, недолік. У свою чергу, слово "дефектологія" містить у собі дві частини ("дефект" і "логія") - це педагогічна наука, що вивчає особливості розвитку, навчання і виховання аномальних дітей. Вона містить у собі логопедію, олігофренопедагогіку, сурдопедагогіку і тифлопедагогіку.
    Вивченням дітей з порушеннями розвитку займаються медицина, педагогіка і психологія. Серед відомих психологів, що присвятили частину своєї діяльності даній проблемі, можна назвати Л. С. Виготського, Г. Е. Сухареву, В. В. Лебединського. Особливостями розвитку, навчання і виховання аномальних дітей почали активно займатися ще на початку XX століття, тому що тільки своєчасна діагностика може допомогти дитині з порушеннями розвиватися практично так само, як і звичайній. Дефектолог за допомогою спеціальних засобів, корекційної роботи може досягти значної компенсації - чи відновлення заміщення порушеної в дитини функції.
    Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (соціальний і дослідницький):
  • священнослужитель;
  • бібліотекар;
  • стоматолог;
  • психолог;
  • лікар-кардіолог;
  • фельдшер;
  • медсестра.
    Навчальні заклади, що навчають даної професії.
  • Експрес-методика придатності до професії дефектолог

    Описання розповсюджених спеціальностей та їх професіограми




    mobivid.net - мобильное видео для Smartphone и Pocket PC
    Разработка WEB-проектов, поддержка, продвижение...
    Последние новости