Найменування професії Домінуючий спосіб мислення Область базових знань № 1 і їхній рівень Область базових знань № 2 і їхній рівень Професійна область Міжособистісна взаємодія Домінуючий інтерес Додатковий інтерес Умови роботи
архітектор адаптація - координація образотворче мистецтво, рівень 3, високий (теоретичний) креслення, рівень 2, середній (практичне використання знань) зодчество часто по типу "поруч" артистичний дослідницький у приміщенні, сидячий
Домінуючі види діяльності:
розробка макетів різних міст, селищ;
проектування різних об'єктів міст (заводів, будинків, дитячих садків, шкіл і т.д.);
вирішення питань районного, квартального планування міста (прорахунок конкретного просторового місця розташування шкіл, дитячих садів, промислових комбінатів, великих магістралей, зон відпочинку, житлових кварталів і т.д.);
вирішення питань кількісного числення міських об'єктів
(магазинів, клубів, дитячих будинків і т.д.);
реконструкція старих міст, пам'ятників архітектури;
розробка природного ландшафту (створення ландшафтних панорам);
розробка проектів промислових підприємств для підвищення ефективності продуктивності праці населення;
проектування сприятливих житло-побутових умов;
надання інформаційної допомоги підприємствам і організаціям;
розгляд планів будівництва, реконструкції і перепланування будинків з урахуванням нормативних вимог. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності:
розвите просторове мислення;
творчі здібності;
математичні й аналітичні здібності;
художні здібності;
гарний окомір;
здатність до конструювання і проектування. Особистісні якості, інтереси, схильності:
оригінальність, спритність;
спостережливість (здатність помічати навіть незначні дрібниці);
відповідальність;
реалістичність;
почуття гармонії і смаку. Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
відсутність художніх схильностей;
відсутність естетичного смаку і почуття гармонії;
недостатньо розвите просторово-образне мислення. Області застосування професійних знань:
науково-дослідні інститути й установи;
проектні інститути;
архітектурні майстерні;
конструкторські бюро при міністерствах і відомствах;
архітектурні підрозділи на промислових підприємствах;
освітні установи (коледжі, технікуми, вузи);
архітектурні пам'ятники. Історія професії
Вже в стародавні часи виникло і протягом всієї історії людства підсилювалося прагнення розумно організувати місто - місце життя безлічі людей. Історія донесла до нас легенди про перші методи роботи Олександра Македонського, що задумав заснувати місто Фарос. Він призвав для цього зодчих і наказав їм накреслити план міста, орієнтуючись на план місцевості, але під рукою в них не виявилося крейди, і вони накреслили на чорній землі план міста ячмінним борошном.
Давньогрецькі майстри знали багато чого з того, що необхідно і сьогодні, наприклад, що напрямок вулиць повинен враховувати рельєф місцевості і напрямок пануючих вітрів.
В даний час архітектурне мистецтво продовжує удосконалюватися, розвиватися і радувати нас своєю красою і неперевершеністю. Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (артистичний і дослідницький):